Friday, 27 July 2012

MeRiNdui

alhamdulillah ritok dh masuk puasa yg ke 8
walaupun jauh dr fmly, p kmk da kwn2
lamak dh sa x update blog tok..
kdg2 idea jadi xda..
kelas sentiasa full
balit raya pun jdi akhir
huh,xpt merasai suasana sebelum raya ngan fmly
mak,abah,adik,aiman..
sememangnya along merindui takorg..
mun cnun macam jak juadah@ masakan yg disediakan mak
p knek x gik..rindu sa hati
pa leh wt kan.. dh namanya study nak
 



KacAu BiLaU

kadang2 kan kita rasa semua dipadah org ya ada benar nya
mun nya benar2..sik kan nya mok polah mcm ya bh..
pandai nya berjanji dgn kmk nya x polah.. 
p tetap jak polah..ney tuju kata2 janji nya??
hati ku sorang jak yg tauk pa yg ku rasa
andai jak nya tauk kan,kmk rasa xkan bertambah beban di hati kmk
ku x kisah nya mok polah apa2.. p ku mintak jujur jak pun xpt ka??
emm.. jgn berjnji kalau x mampu tunaikan

Friday, 6 July 2012

:: Pilu rasa Hati ::

Di suatu petang yg suram seperti hati ku ini skrg..
waktu ini memang sesuai untuk ku mecoretkan sedikit yg berada di dlm hati ini..

duduk di depan tv sambil melihat sebuah cerita yg berbentuk hidayah
urmmm.. dah2.. jgn cerita gik tntg ya..
ha.. sebenarnya saya nk luahkan pa yg tersirat di hati ku tok.. mrek xsempat mok update blog..

ku xdpt jadi kakak yg terbait untuk adik2 ku..
sehinggakan adik2 ku berani melawan cakap ku..
sampaikan adik ku nok empuan ya mengeluarkan kata2 tok dgn ku ptg mrek 
kata adik " setakat kau ya..sik ku tkut mok lawan"..
tersentak rasa hati ku tok bila nya keluarkan kata2 ya..
sedih ku.. tiba2 menitis air mata ku..
setakat ku negur nya.. " dik,rajin2 lah tolong mak ya"
alu lah nya madah " auk,kelak ku rajinkan..ku tok kan anak xguna,bodoh,"

ya Allah..kenapalah adik ku sebegini rupa perangai..
salahkah ku menegur nya?? 

ku cuma mok jadikan adik2 ku yg terbaik..
lak ku xda,,siapa mok tlg mak polah keja kt rumah tok??
mak hnya ada 2 org jak ank empuan..
sedih rasa hatiku bila mak meluahkan rasa hatinya kt aku

kata mak " mun along dh kt poli lak..xda gik org nok tlg mak lipat kain,,sapu umah,,tlg buat kuih,
mun nk harapkan adik ya.. jgn harap lah.. mak ckp pun nya wt endah jak..
terpksalah mak buat kedirik lak semua keja tok.."
terdetik di hatiku madah " kenak adik keras kepala alu?? nya xda rasa kesian ka dgn mak??
mak kan sakit.. mun nya tlg.. ringan juak sikit beban mak..

sedih alu2 hatiku tok :(

Tuesday, 3 July 2012

:: keTentuanNYA ::


: Kita BERKENALAN secara tak sengaja, adalah PERANCANGAN ALLAH..
:♥ Kita BERKAWAN begitu lama bertahan pun, ALLAH yang RANCANG..
:♥ Kita dikurniakan RASA SUKA antara satu sama lain juga, ALLAH yang BERI..
:♥ Kita masih BERSAMA walau banyak dugaan menimpa, ALLAH yang ATURKAN..
:♥ Kita dikurniakan KESEDARAN dan KEINSAFAN juga kerana, ALLAH SAYANG PADA KITA..
:♥ Kita BERJAUHAN untuk mencapai REDHA-N
YA juga, DIA yang RANCANG...
:
Kita BERDOA untuk KEBAHAGIAAN masing2 juga, ALLAH yang DETIKKAN dalam hati kita..

dan ketahuilah, sama ada hubungan kita akan BERKEKALAN
sehingga ke SYURGA atau TERPUTUS di TENGAH JALAN juga
ALLAH yang akan tentukan...
jadi, usah risau..
andai kamulah jodoh yang ditetapkan ALLAH di Luh Mahfuz untuk saya...
InsyaAllah kita akan BERSATU juga walau dipisahkan dengan jarak dan masa...
♥♥♥

Monday, 2 July 2012

:: K.E.S.A.L ::


Mun gugok ? Bangun gik
Mun gugok ? Bangun lah gik
Masa mula2 belajar berjalan dlok, gugok nak?Kakya bangun,gugok gik , bangun , Dan Alhamdulillah pandai berjalan .. Jadi kenak kinek tok,x boleh bangun ? Masa kecik2 dolok kuat lekak gugok , bangun gik , masa gugok sebab sakit tapi bangun gik dan bangun.. Jadi kenak knek tok kita sik kuat sama kedak kita kecik2 dlok? Kenak bila kita ada masalah kita rasa kita sik mampu untuk bangun balit? Kita kuat masa kecik dlok kenak sik gik kuat nektok ? Bangunlah ! Bangun dan Bangun ..

:: muhasabah diri ::


Pakwe? Boyfriend? Teman lelaki? Balak? Gerek?

~
>> Namakan apa saja..ia tetap BUKAN SEORANG LELAKI YANG SAH, bergelar suami..tahap, taraf dan martabatnya seinci pun tidak sampai ke kedudukan itu..untuk ditaati, dihormati, disayangi, dirindui, langsung TIDAK BERKELAYAKAN..itu syariatullah yang harus DIAKUI oleh semua orang..


 
•Sekuat mana kita setia,..Sehebat mana kita merancang,Selama mana kita menunggu,Sekeras mana kita bersabar,Sejujur mana kita menerima dirinya..•
Jika takdir Allah menentukan yang kita bukan dengan dirinya,Kita tidak akan bersama dengannya.Jika Allah telah menulis jodoh kita dengannya,Kita tetap akan bersama dengannya..


* bila difikir balit,ada benar juak semua tok *

:: Rasa Hatiku saaT toK ::


sukar untuk mempercayai setelah kepercayaan di khianati
sukar untuk menyakinkan hati stlh hati dilukai berulang kali
sukar untuk memulakan kembali hbgn yg smakin suram setelah cinta menjadi tawar
sukar untuk mencari kekuatan untuk mempertahankn hbgn setelah segalanya  terbukti jelas depan mata tiada kejujuran
apakah harus diteruskn stlh hati dipermainkn???
apakah perlu menyerahkan segalanya pd takdir??? 
ini la rencah kehidupan dlm hidup manusia
manusia x pernah puas dgn apa yg mereka ada
manusia selalu mencari yg terlalu smpurna sehingga sangup mengkhianati sekeping hati yg amat menyintainya shingga tercalar tidak dpt diubati...

* mood:mcari jawapan tentang kehidupan sebenar *

:: aLL abOuT mY faMiLy ::

Kmk syg fmly kmk

kmk bersyukur ada abah & mak cmtok..
abah kmk memang sporting.. walaupun rupanya jak cmya..
takorg tgga abah kmk ya cm garang ka??
hehe :) xdala..nya ok,,pa2 mslh nya lah tegas..
mak kmk tok nya sgt2 tegas dlm semua perkara..
p takorg xboh takut lah.. mak lah tempat kmk adu apa2 mslh kmk
lebih sng untuk kmk mengadu dgn mak dr abah..
mak adalah segala2 nya.. sebab apa???
mak adalah satu2 nya ibu kmk sampai bila2..
mak juak lah pakar motivasi,mak juak lah pakar kesihatan
hehe..mungkin takorg sa ya mengarut p kn ya x..
tok bna2.. kwn2 kmk nok pnh g umh kenal dgn mak kmk tok msti tauk kn gne mak kmk??
best x mak kmk ??? kmk syg mak gilak2..
kmk terfikir mcm ni mun mak kmk xda gik??? :(
kmk xsggup kehilangan mak kmk.. mn kmk khilangan nya.. kmk xda k tmpt mengadu..
aduh//sedih lah pulak masa update cerita tok.. emm
dah2.. kta g cita sal adik2 kmk gk..
kmk da 2 org adik.. sorg empuan namanya nur nabilah husna binti sukeria
nok sorg gik lelaki namanya mohd aiman bin sukeria
hehe... aiman x kisah.. kmk syg adik2 mek tok walaupun gne2 perangai nya
udah2 gik kmk cta sal fmly kmk.. hehe :)

ctok kmk da selit2 kn gmbr2 fmly kmk.. btw ada juak nun gmbr nenek kmk bersama cucu2nya..
hehe :) tgga jgn xtgga ok ??

                                                
                                            
   <<-- tok abah & mak kmk..muda kan?
                                                  



                                             


























 

Friday, 22 June 2012

:: L.O.V.E ::

ll c.i.n.t.a ll
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
boleh cayak ka dgn cinta ??
cinta tok mcm2 jenis ..
cinta kepada Allah
cinta kepada nabi
cinta pada agama
cinta pada keluarga
cinta pada diri sendiri
cinta pada seseorang
ktkorg cintailah ikut turutan diatas ok ??
cinta xsemudah yg ktkorg sangkakan ..
nampak senang tapi hakikatnya susah ..
mcm2 takorg akan hadapi ..
bila berdepan dgn cinta, ktkorg mesti tabah hadapi semua dugaan dariNYA ..

Sunday, 17 June 2012

:: kaTa muTiarA harI ini ::

Seseorang yang berperibadi kuat umpama besi waja semakin dibakar oleh keadaan semakin   dititik oleh cabaran hidup semakin teguh dan waja untuk menghadapi hidup. Seseorang yang berperibadi lemah laksana tanah apabila diketuk oleh cabaran hidup ia akan berkecai ..

Saturday, 16 June 2012

:: BerFikiR seJenAk ::

Menangisi perpisahan akibat gagal bercinta adalah satu pembaziran mutiara jernih kita dan juga menguji sejauh mana kebodohan kita tetapi dengan menangisi dan menyesali akan dosa kita lantas meminta pengampunan dariNya akan lebih menjamin dunia dan akhirat ..